Netsetters:
jouw collega's op gebied van automatisering, datamanagement en applicatie-ontwikkeling

Over ons

Rinus, Maurice & friends

Netsetters is een organisatie bestaande uit verschillende professionals uit de online branche; in alle vakgebieden en van verschillende niveaus. De basis van de organisatie bestaat uit Maurice Lourens (technisch consultant en senior developer) en Rinus Reuvekamp (applicatiemanager en -consultant). 
Naast het vaste team op kantoor, is netsetters een poel vaste freelancers en kleine bedrijven met wie we graag samenwerken. Op deze manier kunnen we voor elk project het perfecte team samenstellen met gespecialiseerde en gemotiveerde collega’s. Dankzij deze werkwijze kunnen we als relatief kleine organisatie in de basis, toch grote projecten aangaan en wordt continuïteit gewaarborgd. Zonder hoge overheadkosten of fee’s die over de kop van freelancers wordt berekend.

Van kleine websites naar administratiesystemen

Zeven jaar geleden begonnen we als ex-collega’s in deze constructie samen te werken op elk gebied van online ontwikkeling en communicatie. Al snel kwamen we erachter dat onze grootste kracht ligt in de ontwikkeling van taylormade data- en contentmanagement systemen. In de afgelopen jaren heeft dit geleid tot een breed scala aan applicaties; van ledenadministraties tot kennisbanken en van reserveringssystemen tot online trainingapplicaties. 

Starbucks als tweede kantoor

Het kantoor van Netsetters is gevestigd in een bedrijvenverzamelgebouw in het centrum van Breda. Hier zijn we meestal wel aanwezig maar veel werk wordt op flexibele locaties uitgevoerd. Met laptops, wifi-dongels en eventuele extra schermen onder de arm worden onze projecten gemanaged en producten ontwikkeld vanuit huis, starbucks of hotellobby. 

Als er koffie is, kunnen wij er werken...

 

Handcrafting by Netsetters:
Netsetters richt zich met name op de ontwikkeling van online software voor het beheer, gebruik en verspreiding van je data.
Lees meer over wat we maken >>

 

Werkwijze

Grootste projecten in kleine stappen

Wij zijn een groot voorstander van ontwikkelen in kleine fases van maximaal 2 a 3 weken. Aan het eind van elke fase zou een compleet gebruiksklaar product getest en opgeleverd moeten worden, klaar om live te gaan gebruiken. Op deze manier is er een voortdurende controle op de ontwikkeling, de kosten, de benodigde functionaliteiten en kan er eventueel bijgestuurd worden in geval van nieuwe inzichten of ideeën. 

Samenwerken en feedback van alle stakeholders 

Een groot voordeel van bovenstaande werkwijze is dat mensen die met het product werken langzaamaan aan de veranderingen kunnen wennen, want automatiseren is niet altijd even makkelijk (of zelfs gewenst) voor iedereen. Ze kunnen daadwerkelijk met het product aan de slag en raken gewend aan de samenwerking met ons en de manier waarop ze zelf invloed hebben op het te ontwikkelen product. 

Automatisering als proces, niet als eindproduct

Nadat er een fase is afgerond en een product in gebruik is genomen, wordt er overlegd wat de volgende stap is die gezet kan worden om uiteindelijk naar het einddoel toe te werken, als deze er al is, want in veel gevallen gaat het om een voortdurend proces. 

Samenwerking & Continuïteit waarborgen

Wij willen ons niet profileren als een uitvoerend bureau dat een kant-en-klaar product oplevert. Wij rekenen op een langdurige en transparante samenwerking met onze opdrachtgevers. We zien onszelf het liefst als een verlengde van de organisatie voor wie wij werken. Wij adviseren en voeren werkzaamheden uit volgens een vast uurtarief.  Over alles wat in deze uren voor de opdrachtgever wordt ontwikkeld krijgt hij uiteindelijk het volledige gebruiksrecht. Wij maken enkel gebruik van bewezen algemene standaards technieken.